Page 2 of 10 FirstFirst 12345678910 LastLast
Results 11 to 20 of 91

Thread: CartoonWorld 2003: verslag

Inactive Member Bruce Wayne's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

En dan nu even mijn korte, droevige verslag:

Om kwart voor negen waren mijn vrouw en ik zo goed als gereed om naar Cartoonworld te rijden. Mijn vrouw is geen stripliefhebber maar ze wilde toch wel mee. Net toen we de deur uit wilde gaan pakte mijn vrouw nog even een boek om te lezen op de beurs voor als ze daar uitgekeken was. Ze bukt voorover en <krak!> toen zat haar rug vast! Ze kon geen kant meer op. Ik heb haar maar op bed gelegd en de rest van de dag de cateraar uitgehangen. [img]frown.gif[/img]

Als het meezit ga ik morgen alsnog naar Cartoonworld, hoop ik.... [img]confused.gif[/img]

Inactive Member Pee-Duh-Bee's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Originally posted by DennisX:
    Even overwoog ik nog om erbij te gaan staan maar er stond een enge kale sandalen dragende man bij, die wel verdacht veel weg had van de Hare Krishna die mij vorige week een boekje wilde verkopen zodat ik mij kon zuiveren van zonde.
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Niet voor het eerst dat onnodige botheid het wint van bedoelde (?) humor. Je grappen iets meer polijsten, Dennisje. ?Grof? en ?beledigend? zijn termen doe totaal niet passen bij de fijne dag die ik gisteren had.

Dit gezegd hebbende, ga ik me voorbereiden op een uurtje sportieve ontspanning. Later vandaag, als ik even tijd heb, doe ik alsnog mijn duit in het Mylartje en ga ik over tot de orde van de dag. Die van gisteren, wel te verstaan!

Pee

<font color="#cc6600" size="1">[ September 21, 2003 03:05 AM: Message edited by: P e e ]</font>

HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Originally posted by P e e:
    Niet voor het eerst dat onnodige botheid het wint van bedoelde (?) humor. Je grappen iets meer polijsten, Dennisje. ?Grof? en ?beledigend? zijn termen doe totaal niet passen bij de fijne dag die ik gisteren had.
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Kijk, zo zie ook jij hoe snel je langs elkaar heen kunt neuzelen op een messageboard. Zullen we het erop houden dat Dennis zijn toetsenbord in een groot glas sarcasme had gedompeld en het ongetwijfeld niet zo heet bedoelde als zijn woorden werden opgediend?

Snel geteld heb ik gisteren ongeveer 22 mensen van het messageboard gesproken en alle gespreken zaten ergens tussen leuk en gezellig tot soms heel gezellig. Kan me niet voorstellen dat wij hier na zo'n dag elkaar gemeend gaan afzeiken. Zo laag zijn de weeklydosers toch niet? Neen!

Vanochtend heb ik True Story Swear To God al gelezen. Boeiend. Het is een erg 'lieve' comic over een romance die zo ontzettend zoet is, dat het bijna cheese is... maar het is de schrijver en tekenaar van deze comic daadwerkelijk overkomen, dus soms is het leven maffer dan fictie. Al met al een prettige comic. Deed me vaag denken aan Blankets van Craig Thompson, al is die laatste veel minder opbeurend en veel melancholischer.

Op naar de graphic novel Paul Has A Summer Job.

Inactive Member dannyde's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Zoveel weeklydosers langs geweest, heb ik volgens mij toch zitten slapen aangezien ik er geen gesproken heb!

Moet zeggen dat de beurs weer (net als vorig jaar) gezellig was. OP laatste moment besloten om met de auto te gaan, en de RIjnhal is goed te vinden. (Alleen de A15 zelf is een ramp! om de haverklap versmalde wegen, waardoor je de angst hebt om op iemand in te rijden. )

Uiteraard als eerste m`n comics opgehaald bij die webwinkel die binnekort blijkbaar ook een winkeltje gaat openen (al vind ik Enschede wel ver vanuit de randstad bekeken....)

Er was ditmaal ook wel een redelijk aanbod qua comics (vond het aanbod in Rijswijk wat minder) en er zat genoeg niet-comic relateerde zooi-die-je-eigenlijk-toch-wil-hebben-omdat-het-er-zo-cool-uit-ziet.

Enigste minpunt (moeten toch iets te klagen hebben) is wellicht dat het wel wat groter mag, had al vrij snel alles al wel gezien. Maar niettemin, een geslaagde dag. Denk dat ik de Stripdagen daarom maar gewoon over sla...

Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Originally posted by Joe_Cool:
    Zoveel weeklydosers langs geweest, heb ik volgens mij toch zitten slapen aangezien ik er geen gesproken heb!
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Neem initiatief, trek de stoute schoenen aan en stel je gewoon voor. We waren gisteren vrij gemakkelijk te vinden, hoor: overal waar je een clubje samen zag zweren, waren wel weeklydose.types te vinden. Het aantal weeklydose.shirts was ook aardig hoog.

Inactive Member Gently's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

pppphhffeee... ik ben nu nog duf

Zaterdag was een van beste beursgangen en een van mijn slechtste beursgangen. De beste, gezien de oogst, de slechtste omdat achteraf bleek dat ik iets onder de leden heb...

Het begon allemaal prima en reeds vroeg stond ik in Arnhem CS te wachten. Toen tegen tienen nog niemand aanwezig was, begon ik een beetje te duidelen en dacht ik, ach wat energie nodig. Ik kocht een drietal AA-tjes (of hoe het ook mag heten) en dankzij de 1e knapte ik gelukkig weer op om fris de medebeursgangers te begroeten.

Het ging allemaal wel weer. Eenmaal aangekomen werd de club uitgebreid tot 8 man wat een conflict had kunnen opleveren voor het kortingsbonnetje voor 4... tja, we zijn allemaal Nederlanders... visioenen van smeergeld werden snel vernietigd daar ik niet de enige was [img]wink.gif[/img]

Binnen dacht ik dat de beurs groter was dan vorig jaar, maar achteraf moet ik Oh! gelijk geven, dat was hij niet. Het zal niet veel hebben gescheeld, maar toch... En masse stortten wij ons op Comicasa, maar eerlijk gezegd had ik daar nog niet zo'n trek in; geld wilde ik liever bewaren voor datgene wat Comicasa niet kan leveren, mailtje is snel genoeg geregeld.

Ik ging langs diverse stands, was volgens een standhouder beledigend dus liep ik maar snel door. En toen, ja toen...

Een stand die enorm aan het dumpen was. Niemand die er langs kwam kon de prijzen geloven; alle 'dunne' comics (32 pagina's) voor 20 ct, dikkere voor 30 ct. Wat helemaal niet te geloven was, was dat dit ook gold voor de classics die er lagen!!! Ik bleef graaien... Naast mij stond een jongen met eenzelfde koortsachtige blik, maar gelukkig moest hij allemaal dat soort comics hebben die ik niet nodig had! En zo samen met enkele oude albums uit begin jaren 70, eind 60 (1 Euro stuk) vuld ik een doos voor copieerpapier. Mijn dag kon niet meer stuk!

En hierna werd het wazig. Volgens mijn ben ik hierna rondgelopen en bij het clubje beland waar ik eventjes Defunkt de hand heb geschud en kan ik me absoluut niet meer herinneren wie ik Amazing Fantasy 16-18 heb gewezen.

Na nog een AAtje ging het wel weer wat, maar nog niet bijster best. Ik besloot mijn voorraad te halen en eventjes te inventariseren. Maakte kort even misbruik van Oh! en Mieke om op mijn spullen te passen om eventjes iets te eten te halen en liep daarna plompverloren weg. Wat was er met me?

Een asperientje gehaald en nog een AAtje en ik was eindelijk weer bij de les. Ik ging terug naar de 20ct stand en haalde nog eens een dertigtal comics op. Hoorde dat hij op de Stripdagen zijn overschot aan onder andere X-Mannen mee zou nemen. Hoewel ik daar niets aan heb, weet ik wel zeker dat hier mensen zijn die daarvan gaan juichen!

Comicasa had inmiddels aangedaan voor Avengers, enkele FF issue waardoor Unthinkable compleet werd en dumpte de copieerdoos bij ze (bedankt!)
    Schuimde nog enkele stands af en rommelde wat in de troep bakken en vond zowaar nog wat juweeltjes (voor mij dan [img]wink.gif[/img] )

Uiteindelijk (da's meestal zo) vond ik het wel welletjes en plofte neer bij Oh!, Tom en Blinkje (toekomstig boardlid)
    Even wat beloofde (en extra) info:
    Blink is eerst in de gewone continuiteit gekomen in de c-o Phalanx Convenant. Had Tom een beetje moeten weten...hij had Ger geholpen met deze vertaling...

Flipje uit Tiel kwam ter sprake. Uiteraard is er op dat moment geen enkele stand in de buurt die iets van deze Betuwse Bolleboos heeft...

Tja, en nu zit ik met een fikse keelverkoudheid en lichte verhoging de enorme stapel comics te verwerken... ach, je hebt wat over voor je stripverzameling...

Defunkt
    Guest Defunkt's Avatar

Exclamation

Waar ik het meest van baal, achteraf, is dat ik nooit de comics vind die ik nog zoek en ook nooit koopjes vind! Misschien ben ik niet "man"genoeg om tussen al die anderen lekker te zoeken. Maar daar vind ik een beurs ook te druk voor, zoals ik al zei ik ga liever naar en goede stripwinkel ( moet toch eens naar A'dam..) op een doordeweekse dag, lekker rustig even alle bakken door zoeken. Plus ik ben altijd meteen mijn geld kwijt 150 euro is tegenwoordig echt te weinig omdat ik dan vooral merchandise koop! [img]redface.gif[/img]
    Alles was trouwens behoorlijk pittig geprijsd.
    LOL aan de andere kant ik heb een gat in mijn hand, daarom paar mooie TPB (Lucifer, Invisibles, Antman enz.) laten liggen bij Comicasa mijn geld was op! [img]frown.gif[/img]

Vraagje Wie oh wie weet de titel van de scifi GN van Doran/Ellis van DC. Die wilde ik gisteren scoren maar kwam niet op de titel en ik durfde die vraag geen standhouder te vragen want dan struikel ik toch over de namen en dan kom ik helemaal niet uit mijn woorden!

Defunkt
    Guest Defunkt's Avatar

Exclamation

Originally posted by P e e:
    ... doe ik alsnog mijn duit in het Mylartje en ga ik over tot de orde van de dag. Die van gisteren, wel te verstaan!

Pee
    ...
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ja ben benieuwd wat jij van de beurs vond!De enige die je toch dit jaar gaat bezoeken??
    Jammer dat ik maar heel even met je kon praten.(vooral omdat mijn verlegenheid was weggezakt en vooral als ik mensen en tweede keer zie) Veels te hectisch allemaal. Tof dat je een leuk ( en belgisch! [img]graemlins/thumbs_up.gif[/img] ) potentieel forum lid hebt geintroduceerd! [img]smile.gif[/img]

Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Originally posted by Gently:
    omdat achteraf bleek dat ik iets onder de leden heb...
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Alle bezoekers van CartoonWorld die Bernard de hand hebben geschud, moeten zich v??r maandagochtend 10:00 uur voor controle melden bij hun huisarts. [img]smile.gif[/img]

Uiteindelijk vond ik het wel welletjes en plofte neer bij Oh!, Tom en Blinkje
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ik weet intussen dat je het allemaal niet meer zo helder zag, maar dat was dus Peter de Bruin en niet Tom Groot. Of heb je last van een selectief geheugen? [img]tongue.gif[/img]

Posted by Defunkt:
    Wie oh wie weet de titel van de scifi GN van Doran/Ellis van DC.
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Die graphic novel heet Orbiter. Kijk maar eens op milehighcomics.com. Duur!

<font color="#cc6600" size="1">[ September 21, 2003 07:56 AM: Message edited by: Oh! ]</font>

Senior Hostboard Member Morlun's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Posted by Defunkt
    Vraagje Wie oh wie weet de titel van de scifi GN van Doran/Ellis van DC. Die wilde ik gisteren scoren maar kwam niet op de titel en ik durfde die vraag geen standhouder te vragen want dan struikel ik toch over de namen en dan kom ik helemaal niet uit mijn woorden!
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Orbiter.

(Ik kwam er gisteren ook achter dat ik best een paperback had willen bemachtigen met de Doom Patrol run van Morisson.)